روز یکشنبه چهارم مرداد بالاخره انتظار دو ساله مان سرآمد و هواپیمای حامل رییس جمهور، روحانی و هیأت همراه وی در فرودگاه سنندج بر زمین نشست و با استقبال انبوه مسؤولان و شخصیت های استان روبه رو گشت.

مقدمتاً تنی چند از دلسوزان و شخصیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با احساس مسؤولیت و هر یک به فراخور درک و شناخت و احاطه شان مطالباتی را در قالب نامه های خصوصی و سرگشاده و احیانا مصاحبه در سایت ها مطرح کرده بودند تا با اغتنام فرصت، چراغی باشد فرا راه دیدارها و نشست های مسؤولان محلی با ریاست محترم جمهوری و هیأت همراهشان.
 وعده های مفید و دلگرم کننده ای از سوی ریاست جمهور و فرستادگانشان به شهرهای کردستان داده شد و حاصل سفر گروهی دولت، مصوّبات و تخصیص اعتباراتی بود برای رفع بخشی از مشکلات استان که امیدواریم بزودی اثرات مثبت آنها نمایان گردد و بخشی از مشکلات مردم و منطقه رفع گردد گرچه مشکلات آنقدر زیاد است که این مقدار اعتبار اعلام گشته کافی و راهگشا نیست.
اما چند نکته هست که شایان یادآوری و تذکر است:
_ ضمن سپاس از ریاست محترم و وزرا و معاونین ایشان به خاطر آنکه قدم رنجه فرمودند و به کردستان مظلوم آمدند اما این گله و انتقاد بجا را نباید ناگفته گذاشت که کردستان و کردها بیش از هرچیز در دنیا به مهمان نوازی شهره اند. حضور یک روزه جناب رییس جمهور در کردستان که سفرشان  تقریبا تنها دوازده ساعت!  طول کشید در ذهن بسیاری، این سؤال را ایجاد کرده که چرا این سفر، چنین کوتاه بود؟ آنهم برای کردستان؛ با آن همه مشکلات مزمن  و گرفتاری های فراوان و با وجود زیرساخت های ضعیف اقتصادی!! استانی که بیش از سایر استانها و به طور معناداری رأی بسیار بالاتری به شعار انتخاباتی تدبیر و امید داد. گویا در سفرهای هیأت دولت نیز باز به نوعی تبعیض وجود دارد. این را مقایسه کنید با سفر یازده روزه مقام معظم رهبری به کردستان در اردیبهشت 1388 که شخصاً به همه شهرها سفر کردند و مشکلات را از نزدیک مشاهده فرمودند. چرا چنین سفری برای کردستان اینچنین پرشتاب و کوتاه انجام گرفت؟ 
_  در نصب بنر و پلاکاردهای تبلیغاتی ستاد استقبال، بطور بی سابقه ای بسیار اسراف شده بود.  این کار با اصل دینی «لاتُسرِفوا» و ارزشهای نظام در تضاد است.  همه میدان و چهار راه ها در سراسر شهرهای کردستان آراسته به بنرهای بلند و عریض و طویل شده بود. اگر در همین بخش صرفه جویی می شد چه بسا با پول آن می شد یکی از پروژه های برزمین مانده و ناتمام را به سرانجام می رساندند و مشکلی از صدها و بلکه هزاران مشکل استان مرتفع می شد. قولوا الحق و لو علی أنفسکم.
_ در دیدار عصر آن روزِ رییس جمهور با علما، ایثارگران و نخبگان استان، پیش از آقای دکتر روحانی، صحبت چند نفر از افراد انتخاب شده حاوی نکته چندان مهم و  مشخصی جز بعضی تمجید و تعارف و شعر در وصف استاندار و رییس جمهور نبود. متأسفانه یکی دو نفر از نخبگان که حرفهای مهم تری داشتند و قرار بود به آنان وقت داده شود حذف شدند.
_ ضمن سپاس از توجه ریاست جمهور به رفع بعضی مشکلات – که البته همگی پروژه های نیمه تمام قبلی یا به قول ظریفی پروژه های باستانی است _  متأسفانه در باره پروژه  حیاتی و مهمی چون فرودگاه سقز حرف روشنی زده نشد و تصمیمی اتخاذ نگردید. فرودگاهی که  پیش بینی شده جزو معدود فرودگاه های سودآور کشور باشد و علاوه بر سقز نُه شهر پیرامون از جمله دیواندره، مریوان، بانه، سردشت، بوکان، صاحب، مهاباد و میاندوآب و نیز کشور همسایه عراق از آن بهره مند خواهند شد. فرودگاهی که آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس جمهور وقت در سفر سال 1374 به سقز وعده اش را داد. 
یک بار دیگر ضمن سپاس از حضور رییس جمهور و هیأت همراه، امیدواریم که برای رفع معضلات کردستان و تقویت زیربناهای اقتصادی این استان که آبادانی و امنیت و توسعه کشور ی عزیزمان ایران اسلامی است توجه بیشتر و بهتری بشود و کردستان را دریابند.
یادداشت از: شهباز محسنی