تبلیغات برای آموزشگاه های تدریس زبان و کامپیوتر تا بستنی های...و دوره تضمینی آمادگی کنکور و ثبت نام دوره های مختلف موبایل و روبات در سقز این روزها در و دیوارهای خیابان امام و جمهوری را مخدوش و نارضایتی مردم را بیشتر کرده است.


سقزکورد: طرح ضربتی و جهادی برای پاکسازی دیوارها و امحاء تبلیغات غیرمجاز در شهر سقز شروع شده است.

مشتری یابی یا کسب سود آن هم با مخدوش کردن در و دیوارهای شهر سقز بدون رخصت ازاین وآن، ماهیت غلط روش قدیمی و بدوراز اخلاق مداری تبلیغات دیواری را بیشتر آشکار می کند.

مدتی است واحد زیباسازی شهری شهرداری سقز خانه تکانی سیمای شهری را بردوش میکشد.
دیوارهای خیابان جمهوری از جمله روبروی پژوهنده و جنب بانک رفاه و... وهمچنین سه راه مسجد جامع به سمت میدان22بهمن و ...تبلیغات برای آموزشگاه های تدریس زبان و کامپیوتر تا بستنی های...و دوره تضمینی آمادگی کنکور و ثبت نام دوره های مختلف موبایل و روبات در سقز این روزها در و دیوارهای خیابان امام و جمهوری را مخدوش و نارضایتی مردم را بیشتر کرده است.

برخی از آنها با بکارگیری تعدادی نوجوان و جوان شبانه در و دیوارها را تبلیغاتی می کنند. به رغم اینکه مکان های مختلف از جمله بلیبورد، فضای تبلیغاتی مختلف در سطح شهر است اما سودجویان ارزان ترین روش یعنی استفاده از کاغذ تبلیغاتی بر روی دیوارها را انتخاب می کنند.

این رویه سبب آسیب به سیمای شهری شده و هزینه زیادی بر شهرداری و مردم تحمیل می کند.با این حال سازمان زیبا سازی شهرداری بخشی از وقت و نیروی انسانی خود معطوف به پاکسازی دیوارها و امحاء تبلیغات غیر مجاز می کند. ولی هر چند بخشی از امکانات و نیروی انسانی شهرداری به زیباسازی و پاکسازی شهر از تبلیغات کاغذی اختصاص یافته اما برخی با تجاوز به حقوق عمومی مرتکب تخلف در این بخش می شوند.

طبق بند 27 ماده قانون 55 شهرداری ها، تبلیغات کاغذی بر روی در و دیوار ها بدون مجوز قانونی، ممنوع است.

آیا هیچ دستگاهی نمی تواند مانع این همه تبلیغات کاغذی شود؟

آیا این تبلیغات کاغذی برای شهر سقز و مردم خسارت بار نیست؟

مخدوش کردن دیوار منازل و دیوارهای شهر و بکارگیری کارگران با هدف زدودن تبلیغات کاغذی همه و همه هزینه بر است پس چرا...؟

شهرداری می تواند از ایده های جدید برای تغییر شیوه های تبلیغاتی استقبال کند.

با توجه به هفته اصناف همراهی و همکاری اصناف برای زیباسازی سیمای شهری امری ضروری است.برای کاهش تبلیغات کاغذی،دستگاه های اجرایی و قضایی با همکاری یکدیگر ضمن برخورد قاطع با متخلفان، فضاهای جدیدی برای این گونه تبلیغات به وجود خواهند آورد.

مهم ترین گام برای زیباسازی سیمای شهری مشارکت مردم به ویژه شرکت های خدمات رسان و آموزشگاه ها است.