با افزوده شدن سیستم عامل اندروید به گوشی های تلفن همراه در این دوران شاهد یک نوع جدید از اعتیاد و وابستگی جدید ذهنی هستیم وابستگی که شاید آثار مخرب آن کمتر از مصرف مواد مخدر نباشد.
 
سقزکورد: این روزها در فضای مجازی چه می گذرد، بی شک کسی مخالف پیشرفت تکنولوژی و علم نیست ولی باید این پیشرفت و تکنولوژی به سمت و سوی باشد که باعث تعالی انسان شود آن هم در مملکتی که معیار حکومت آن اسلام است با افزوده شدن سیستم عامل اندروید به گوشی های تلفن همراه در این دوران شاهد یک نوع جدید از اعتیاد و وابستگی جدید ذهنی هستیم وابستگی که شاید آثار مخرب آن کمتر از مصرف مواد مخدر نباشد.
 دنیای مجازی قلب خانواده ها را هدف قرار داده است/ اعتیاد مجازی
فضای فرهنگی کشور مشکلات عدیدای دارد، در سالهای گذشته در تابستان ها کانون ها و مساجد برنامه های تخصصی خوبی برای اوقات فراغت فراغت کودکان و نوجوانان داشتند و این مهم در این دوران دیگر آن رنگ و بوی گذشته را ندارد.
 
 نکته حیرت آور این است که ما در ایران قریب یک میلیون معلم داریم که در 3ماه تابستان هیچ فعالیتی ندارند و بسان سایر فصول حقوق دریافت می کنند به نظر شما وقت آن نرسیده است که اداره آموزش و پرورش و سایر ارگانها با استفاده از برنامه ریزی از این ظرفیت ها استفاده کنند و کودکان و نوجوانان را به سمت و سوی علم و تربیت فراخوانند.
 
 امروز کمتر کسی را می توان یافت که در فضای بسیار ناسالم مجازی فعالیت نداشته باشد فضای که با آمدن(آپ) و یا همان برنامه ها و شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، تویتر، واتس آپ، لاین، تانگو، وایبر و... و بازی های مخرب نظیر "کلاش اف کلانز "باعث نوع جدید از اعتیاد شده است.
 
دنیای مجازی قلب خانواده ها را هدف قرار داده است/ اعتیاد مجازی
 
 نکته بحث بر انگیز این است که آثار این نوع جدید از تکنولوژی فقط به بعد روانی آن بر نمی گردد و کانون اصلی خانواده ها و آینده سازان مملکت را مورد توجه قرار داده است.
 
در صورت نبود یک عزم ملی در میان مسؤلین برای چاره اندیشی در مقابله با مضرات دنیای مجازی در سالیان بعد شاهد افزایش آمار طلاق و از هم گسیخته شدن بسیاری از خانواده ها خواهیم بود.
 
 باید توجه داشت آثار سوء دیگر این برنامه ها بستن ذهن کودکان و قشر هدف آنان است و در صورت بروز چنین اتفاقی بی شک نوعی تنبلی و عقب ماندگی از کار، تولید و صنعت دامن گیر کشور عزیزمان خواهد شد به امید روزی که با استفاده از ظرفیت های فرهنگی بتوانیم راهی برای مقابله با این معضل پیدا کنیم.
دنیای مجازی قلب خانواده ها را هدف قرار داده است/ اعتیاد مجازی