همواره در طول سی و چند سال حاکمیت نظام جمهوری اسلامی بر اساس آمار تقریباً هر سال یک انتخابات برگزار شده است که نشان دهنده ی دموکراسی بر پایه دینی نظام اسلامی است. انتخاباتی با شرکت جناحهای مختلف و متفاوت از لحاظ فکری و عقیدتی.

سقزکورد: در اوایل انقلاب انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور اکثر جناحهای سیاسی اعم از توده، مجاهدین، حزب جمهوری اسلامی و احزاب چپ و راست برگزار می شد که نشان دهنده چشم انداز مردم سالاری دینی انقلاب بود.

 
انتخابات مجلس همچنان ادامه داشت تا مجلس پنجم تمام شد و همزمان با دولت اصلاحات آقای گفتگوی تمدنها، مجلس شش تایی بر سر کار آمد که هر چه می کشیم از آن است.

مجلس ششم به محض شنیدن تحریم و تهدید به خاطر مسئله هسته ای دومین سه فوریتی تاریخ انقلاب اسلامی بعد از عزل بنی صدر را در میز ریاست مجلس علنی کرد و هسته ای ایران را تعلیق کرد تا دبیر شورای عالی امنیت ملی که خود را حقوقدان می داند نه سرهنگ سرکرده ی مذاکره کننده ی ما باشد.

در یکی از جلسات آقای حقوقدان به نماینده ی اروپا می گوید که به شرطی هسته ای ایران را تعلیق می کنیم که شما تحریم هایی را که قرار است بر علیه ما وضع کنید تعلیق کنید، نماینده اروپا پایش را روی پای دیگرش گذاشت و گفت این را که مجلس شما تصویب کرده امتیازات بیشتری می‌خواهیم برو سر اصل مطلب.

در تیر 1378 که بر سر حکم حکومتی فرمانده معظم کل قوا همه ی جریان غالب مجلس ششم دست به نطق شدند و بلبشویی  راه انداختند که بیا و ببین ودر18تیر با دسته های اراذل و اوباش واقعه ی دانشگاه تهران و آن بند و بساط ها. وقتی می خواستند خودشان را برای مجلس هفتم بنویسند شورای نگهبان تأیید صلاحیتشان نکرد به جای تمکین به قانون اساسی که مجالس قبلی تصویب کرده بودند دست به استعفا و بست نشینی زدند و در مسجد مجلس بهارستان با وزیر خارجه روباه پیر تماس گرفتند که می خواهیم کمکمان کنید. آقا بهزاد و آقا محمدرضا آنروزها سکاندار جریان بست نشینی و استعفاء بودند که امروزه در اراک و ... جلسه حزب منحله مشارکت را برگزار می کنند.

تمام این صغراها و کبری ها چیدم که مبادا به کسانی رأی بدهیم که خود را لیبرال مسلمان میخوانند.

دمکراسی دینی بهترین نوع حکومت عقیدتی است، کسانی که به عقیده ما توهین می کنند و خودشان را روشن فکر می نامند می دانند که چگونه عامه مردم را گول بزنند.

به کسی رأی بدهید که قبله ی اول مسلمین را سخره نگیرد و نگوید که چرا یکی از میدانهای شهر را قدس می نامید، به کسی رأی ندهید که خود را سکولار و لیبرال می داند و با گفتن چند کلمه ی قلمبه و سلمبه و گذاشتن عکس این و آن و گذاشتن عکس فیش حقوقی در فیس بوکش خود را مسیح سقز و بانه نشان دهد.

ما از شورای نگهبان انتظار داریم که مبادا به دلیل دولت نزدیک به این جریان البته نه تمامی دولت، کسانی را تأیید صلاحیت کند که بلای مجلس ششم بر سرمان بیاید…

یادداشت از: فرزاد_ب