بر اساس شنیده ها تا امروز اسامی چند نفر جهت کاندیداتوری مجلس دهم در حوزه انتخابیه سقز و بانه شنیده می شود که احتمالا طی ماههای آینده این تعداد بیشتر هم خواهد شد.

سقزکورد: براساس قانون، مدیرانی که برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشمول استعفا می شوند، باید از 28 اردیبهشت ماه تا 3 تیرماه درخواست خود را به مدیران ارشد ارائه کرده و با آن موافقت می شده است.

جمعه هفتم اسفند ماه سال جاری انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری در سراسر ایران برگزار می شود و بازار گرم استعفای مدیران شهرستانی برای سفر به بهارستان در جای جای کشور ما به گوش می رسد.

انتخابات محل حضور مردم در سیاست است و حضور و مشارکت مردم قدرت دیپلماسی کشور را بالا می برد. انتخاباتی مانند مجلس شورای اسلامی که نماینده ای از مردم انتخاب می شود اوج مردم سالاری در نظام است.

مهلت استعفای مقامات دولتی و کشوری جهت کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات مجلس به اتمام رسید و بنا بر تحلیل های موجود مبنی بر حضور بزرگان و سیاسیون نام آشنای شهرستانهای سقز و بانه جهت حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تا به امروز باید صدای استعفا ها بیش از این در بین عموم جامعه موج می زد.

این طور به نظرمی رسد که عده ای از سیاسیون این شهرستانها سمت های دولتی و یا حضور در شوراهای شهر را ترجیح داده و نمی خواهند که خود را در معرض ریسک آرای عمومی مردم قرار دهند.

بر اساس شنیده ها تا امروز اسامی چند نفر جهت کاندیداتوری مجلس دهم در حوزه انتخابیه سقز و بانه شنیده می شود که احتمالا طی ماههای آینده این تعداد بیشتر هم خواهد شد.

مظفر صالحی رئیس شرکت آب شهرستان یانه و عارف قادرزاده فرمانده سابق پلیس راه کردستان و سقز از مدیران مستعفی برای حضور در انتخابات مجلس می باشند.
شارنیوز در خبری تحت عنوان "استعفاهای انتخاباتی در حوزه سقز و بانه" اسامی شخصیت هایی را که احتمال حضور در انتخابات دارند، بصورت زیر آورده است: نژاد جهانی ( شهردار اسبق بانه)، صلاح مرادی (رئیس اسبق دانشگاه آزاد) پیمان اسراری (مدیر کل پیشین صنعت معدن تجارت)، فخرالدین حیدری(نماینده سابق) اشاره کرد و در این میان نام هایی چون علی پرتوی، عثمان رحیمی، دکتر عثمان عزیزی نیز به گوش می خورد اگرچه هنوز به طور رسمی نمی توان ورود آنها را به عرصه انتخابات تایید کرد.

تبلیغات نامحسوس کاندیداهای احتمالی مجلس دهم در سقز و بانه
هر چند داغی تنور تبلیغات کاندیداهای احتمالی مجلس دهم در شهرستان سقز به داغی سایر شهرها نیست ولی در این شهرستان نیز افرادی به صورت غیر رسمی و به طور محسوس و غیر محسوس و به طریق های مختلف سعی در شناساندن و تبلیغ خود دارند و افردای هم وجود دارند که نه حضور خود را در انتخابات مجلس دهم تایید می کنند و نه حضور خود را رد می کنند!

تشکیل جلسات در منازل و غیره به بهانه مهمانی روش دیگر برخی از کاندیداهای مجلس دهم در شهرستان می باشد به این صورت که افراد نزدیک به آقایان نامزدهای مجلس در منازل و محافل مختلف دور هم جمع می شوند و در خصوص برنامه های آتی برای تبلیغات تصمیم گیری می کنند.

به هر حال مردم شهرستانهای سقز و بانه امیدوارند کسی از این حوزه انتخابیه پیروز و برنده میدان خدمت شود و در صندلی سبز مجلس دهم تکیه بزند که مشکلات جوانان بیکار شهرمان که بالاجبار در کنج خانه یا کافه های سنتی حل و کارخانه هایی را جهت اشتغال صدها و هزاران جوان بیکار اکثرا تحصیلکرده ایجاد کنند.

همچنین ایجاد کارخانه جات و صنایع تبدیلی ای باشند که بالاجبار اوقات فراغت خود را در کنج خانه ها و یا کافه های سنتی سپری کرده و دیگر امید خود را جهت اشتغال زایی از دست داده اند

بنا به گفته ها و شنیده ها فاروق محمودی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از سمت خود استعفا نداده و همچنین کاندید شدن سلیم زهرابی از نامزدهای انتخاباتی دور نهم مجلس نیز به گوش می رسد.

لازم به ذکر است؛ چنانچه مخاطبان وبلاگستان شهرستان سقز "سقزکورد" و سایت خبری – تحلیلی "گولان سقز" اخبار جدیدی را از درخصوص انتخابات کسب کردند می توانند جهت انتشار و بازتاب خبری به ایمیل saqqezkurd93@gmail.com و golansaqqez@yahoo.com ارسال فرمایند