موج وبلاگی من یک روستایی ام در پی صحبت های اخیر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در جواب خبرنگاران اینگونه بیان کرد :دیروز در کوچه روستایشان می گشتند امروز انقلابی شده اند!ایجاد گردیده است

 

کردستان وب نوشت: جمعیت روستایی کشور ما یکی از فعال‌ترین گروه‌ها در انقلاب اسلامی بودند و انقلاب ایران همیشه مدیون این قشر زحمتکش بوده است. طی 37 سال گذشته بسیاری از مسئولین کشور از روستاهای دورافتاده به مقامات عالی رسیده‌اند و هیچ‌گاه نیز سابقه خود را فراموش نکرده‌اند. حضرت امام نیز بارها بر نقش طبقه مستضعف در پیروزی و پیشبرد انقلاب اشاره‌کرده‌اند و هرکسی این سخنان امام را فراموش کرده باشد، گویی نمی‌خواهد امام را همان‌گونه که هست به مردم معرفی کند.

قرار بود انقلاب اسلامی مردم ایران، مأمن و پناهگاهی باشد برای کوخ نشینان و ضعفا چرا که امام و راهبرش یک موی کوخ نشینان را بر همه کاخ نشینان ترجیح می داد و می فرمود : من شما طبقه گودنشینان را از آن کاخ‏ نشینان بالا‌تر می‌‏دانم؛ اگر آن‌ها لایق این باشند که با شما مقایسه بشوند. من وقتی که در انقلاب می‌‏دیدم که یک پیرمردی از آن گودنشین‌ها از آن منزل محقر خرابه بیرون می‌‏آمد و می‌‏گفت که ما با بچه‏‌هایمان صبح که می‌‏شود می‌‏رویم برای تظاهرات، [مباهات می‌‏کردم].

نقش روستاییان و عشایر این مرز و بوم  به حدی پررنگ و تاثیر گذار بوده است که در فرمایشات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) می خوانیم که ایشان می فرمایند :" عشایر در جریان جنگ تحمیلی امتحان خوبی دادند و با شور و شوق به میدان آمدند و شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب کردند. "

اما مصاحبه ای از آقای هاشمی بهرمانی منتشر شد که تعجب همگان را بر انگیخت و این بار کوخ نشینی چماقی شده بود برای کوفتن برخی. ایشان در گفتگوی‌شان عنوان کرده اند «برخی آن موقع ها(اوایل انقلاب) نبوده اند و در کوچه روستایشان می گشتند و امروز آمده اند و انقلابی شده اند!». اما در این گفته شان چند نکته و سئوال نهفته است: اول اینکه آیا اگر کسی قرار باشد به قطار انقلاب بپیوندد به صرف اینکه از ابتدا نبوده حال نیز نباید در این راه جای بگیرد؟ آیا میزانِ تشخیص صلاحیت افراد حال فعلی آنها نیست؟دوم اینکه آیا ایشان روستانشینی را به منزله طعنه و تحقیر برخی به کار برده اند و آیا استفاده از این لفظ در شأن یک مسئول عالی رتبه جمهوری اسلامی است که به قول خودش بیشترین همراهی را با رهبر و بنیانگذارش داشته است؟و سوم اینکه خود آقای هاشمی بهرمانی (رفسنجانی) متولد بهرمان، در زندگی نامه شان نقل کرده اند «روستای ما بهرمان است، یکی از دهات قدیمی نوق – از جلگه‌های رفسنجان» آیا این صحبت ایشان به خودشان نیز اندکی طعنه می زند و اگر بر فرض با چماق روستانشینی بتوان افراد را کوفت، خود ایشان نیز کوفته خواهند شد؟

اگر فردی قبل از انقلاب در روستایی بوده و الآن در خط انقلاب است، نباید هیچ‌گاه مذمت شود و او را انقلابی ندانیم، زیرا ملاک انقلابی بودن روستایی و شهری بودن نیست و این معیار را بزرگان انقلاب هیچ‌گاه به‌عنوان ملاک انقلابی بودن مطرح نکرده‌اند.اهانت هاشمی رفسنجانی در حالی است که اولا یکی از گلوگاه های اصلی رشد و بروز انقلاب اسلامی ایران روستاها و روستاییان هستند و مشخص نیست که چرا باید یک روحانی سیاستمدار از این جمله برای حمله به منتقدین سیاستهای خود استفاده کند.حال سوال این است که آقای هاشمی رفسنجانی که مدعی نزدیکی به امام راحل است و قطعا تعابیر و تعاریف امام راحل درباره اقشار ضعیف و مستضعفان و کوخ‌نشینان را شنیده است، چرا از این ادبیات تحقیرآمیز و تمسخرآمیز درباره روستا و روستانشینان استفاده می‌کند! حال آنکه شخص آقای هاشمی بر اساس آنچه در زندگینامه خود به نگارش درآورده است، از یک روستا به انقلاب پیوسته و انقلابی شده است!

آقای هاشمی! برتری از آن شماست با اختلاس ها و ارتشاء های میلیاردی آقازاده تان؟ یا افضل و اکرم کسانی هستند که سروهای رشید خود را سر بریدند تا نظام جمهوری اسلام، وطن و ناموس این مملکت به تاراج نرود؟، مگر شما خود زاده روستا نیستید؟ آنکه در سوم شهریورماه سال 1313 در روستای بهرمان کرمان متولد شد که بود؟ شما یا شخصی دیگر؟لزوماً با امام بودن به معنای شناخت هرچه بیشتر راه امام نیست، زیرا در بسیاری از موارد تفسیرهای شخصی افراد از راه امام آن‌قدر متفاوت می‌شود که یقیناً با راه امام واقعی بسیار متفاوت می‌شود و این اتفاق نیز در سال‌های اخیر درباره آقای هاشمی زیاد رخ‌داده است. تفسیرهایی که آقای هاشمی درباره مذاکره با آمریکا، رابطه با غربی‌ها، جام زهر و ... آن‌قدر متفاوت با راه و بیانات امام است که همه افراد به آن اذعان کرده‌اند و آن‌قدر تناقضات زیادی درباره تفسیرهای هاشمی از راه امام وجود دارد که باعث می‌شود باورپذیری نسبت به دیدگاه‌های هاشمی بسیار کاهش یابد.

کمپین وبلاگی من یک روستایی ام (#من -یک-روستایی-انقلابی-هستم.)از سوی این شبکه وبلاگی برگزار میشوددر این پویش مردمی تمام اقشار مختلف جامعه به حمایت قشر روستا نشین کشور بر می خیزند و حمایت همه جانبه خود را از رشادت ها و خلوص و از جان گذشتگی روستانشینان و عشایر کشور در تمام دوران های انقلاب اعلام می دارند .لذااز تمام فعالان فضای مجازی ووبلاگ نویسان ارزشمند می خواهیم تا ضمن توجه به اهمیت این موضوع، قلم ها را برداشته و مطالب ارزشمند خود پیرامون کمپین من یک روستایی ام را به نگارش در بیاورند.لطفا آثار تولیدی خود را بصورت متن، عکس، پوستر با موضوع ومحتوای کمپین به امیل شبکه وبلاگی ارسال نمائید .