رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)در پاسخ به خودسری های آمریکا و شروط مستکبرانه آنان در قبال لغو تحریم ها علیه کشور ایران، چنین پاسخ دادند که: اجازه هیچگونه بازرسی از هیچ‌یک از مراکز نظامی وهمچنین بازجویی بیگانگان از دانشمندان و فرزندان عزیز این ملت رانمیدهم.

رویکرد پیشبرد سیاست خارجی ایران در سیاست بین الملل مبتنی بر سازه های هویتی است که درچارچوب نظام مند انقلاب اسلامی ایران ساخته شده اند. این سازه ها اکنون بیش از سه دهه رنگ وطعم سیاست خارجی ویژه و بی بدیل ایران اسلامی را در هزارتوی نظام بین الملل نمایانده انداین تصور نباید وجود داشته باشد که کوتاه آمدن در سازه های هویتی به معنای مصالحه غرب با ماخواهد بود، بلکه بر عکس عقب نشینی در این عناصرهویتی، به معنای توانمند سازی هر چه بیشترآنان خواهد بود.اقتدارگرایی متضمن امنیت ملی ایران است و اگر کنار گذاشته شود، نه تنها امنیت ایران تامین نخواهد شد، بلکه دچارآشوب و ناامنی بیشتری خواهد گردید، و اگر هم امنیت نباشد قطعا پیشرفت و توسعه اقتصادی نیزسرابی بیش نخواهد بود.

هر مقدار در مقابل زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل کوتاه آمده شود، آنها جلوتر خواهند آمد،  باید در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها، دیواره‌ی مستحکمی از عزم و توکل و اقتدار ملی به‌وجود آید. همان‌گونه که قبلا هم گفته شد، اجازه‌ی هیچ‌گونه بازرسی از هیچ یک از مراکز نظامی و همچنین گفتگو با دانشمندان هسته‌ای و سایر رشته‌های حساس و اهانت به حریم آنها، داده نخواهد شد. من اجازه نخواهم داد که بیگانگان بیایند و با دانشمندان و فرزندان عزیز و برجسته‌ی این ملت صحبت و از آنان بازجویی کنند  هیچ ملت و دولت عاقلی اجازه‌ی چنین کاری را نمی‌دهد، دشمن پررو و وقیح، انتظار دارد که ما اجازه دهیم آنها با دانشمندان و محققان ما درباره‌ی یک پیشرفت اساسیِ بومی و ملی گفتگو کنند اما مطلقاً چنین اجازه‌ای داده نخواهد شد. این موضوع را دشمنان نظام اسلامی و همه‌ی کسانی که منتظر تصمیم نظام هستند، به روشنی متوجه شوند.(رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع))

بیانات شفاف، محکم و قاطعانه مقام رهبری مبنی بر اینکه اجازه نمی دهند از مقرهای نظامی مابازدید به عمل آید و یا با دانشمندان هسته ای ما مصاحبه یا بازجویی کنند، پیام روشن و شفافی رابه گروه پنج به اضافه یک داد که ایران اسلامی، سیاست نرمش قهرمانانه را با اقتدار دنبال می کند وهرگز حاضر نیست از خطوط قرمز خود عبور کنداین رویکرد اقتدار نیز آویزه گوش مذاکره کنندگان هسته ای ما قرار دارد و مذاکرات را نیز در همین چارچوب به جلو می برند، چارچوبی که متضمن یک جمهوری اسلامی مقتدر در عرصه سیاستهای منطقه ای و بین المللی است.  امری که خیلی ها ممکن بود این تصور برایشان به وجود آمده باشد که ما به هر قیمتی در صددیم مذاکرات را به نتیجه برسانیم نگاه سیاست خارجی ایران اسلامی، یک نگاه پایمردی و هنجاری در پارادایم واقع گرایی آرمانی است که در عین حال تاکید بر منافع ملی آرمانهای خود را در حمایت از جهان اسلام و مستضعفین حفظ می کند.

با یادآوری یکی از سخنرانی های مقام معظم رهبری پیش از بیانیه لوزان در 19 دی سال گذشته و در دیدار با مردم قم به نکات تامل برانگیزی درباره نگاه ایشان به بحث شروط طرف مقابل دست می یابیم.ایشان در جمع هزاران نفر از مردم قم و در 19 دی سال گذشته گفتند: من بارها این را عرض کردم در جلسات عمومى و همچنین در جلسات خصوصى با مسئولین دولتى، نگاهشان به دست بیگانه نباشد. بله، امروز دشمنان براى ملّت ایران با تحریم مشکل درست کردند؛ خب، حالا اگر آمدند شرط برداشتن تحریم را یک چیزى قرار دادند که شما غیرتت نمیگنجد که آن را انجام بدهى؛ چه کار میکنید؟ شرط میگذارند دست از اسلام بردارید، دست از استقلال بردارید، دست از حرکت به سوى علم بردارید، دست از فلان پدیده‌ى افتخارآمیز بردارید تا ما تحریم را برداریم؛ شما چه کار میکنید؟ قطعاً قبول نمیکنید. یقیناً هیچ مسئولى در کشور قبول نمیکند که شرط برداشتن تحریمها، مثلاً فلان مسئله‌ى اساسى و فلان مسئله‌ى آرمانى باشد.همانطور که می بینیم در فاصله میان دوسخنرانی ایشان دو تعبیر از اهمیت برخوردار است؛ یکی «اگر آنها شرطی گذاشتند که غیرت شما اجازه نداد، چه می کنید» و در سخنرانی دوم «من اجازه نمی دهم». این دوتعبیر نشان می دهند که دشمن وقیح با پررویی و زیاده خواهی تمام چیزی را خواسته که نه تنها فراتر از خط قرمز های نظام است، بلکه مسئله ای است که «غیرت مسلمان ایرانی» هم اجازه نمی دهد و قبول نمی کند که در رابطه با آن مسامحه شود.

دولت آمریکا با توجه به بازخوردهایی که از انقلاب اسلامی ایران داشته است، همواره می کوشد که سیاست مهار را پیشه خود سازد.اکنون هم که با اقتدار جمهوری اسلامی ایران به مذاکره تن داده است، نمی خواهد از سیاستهای ارعاب و تهدید خود دست بشوید.  و این امری است که ایران آن را برنمی تابدو بارها و بارها مورد تاکید مقام رهبری نیز بوده است که مذاکره در سایه تهدید معنا ندارد.اصل مذاکره در سیاست دیپلماتیک ایران پذیرفته شده است و از آن استقبال نیز می شود ولی این بدان معنا نیست که هر نوع مذاکره ای پذیرفته شده باشد و یا هر نتیجه ای در مذاکره مقبول افتد.

مذاکرات به عنوان یک اصل دیپلماتیک مورد تایید جمهوری اسلامی است ولی هرگز این موضوع نباید باعث تحقیر و توهین به کشور و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شود.اما عده ای دیگر را هم در داخل و هم در خارج از کشور، عقیده بر این است که ما سیاست انزاوگرایی وگوشه نشینی را اتخاذ کنیم.  آنها علنا می گویند که ما را چه به مسئله فلسطین یا عراق و افغانستان. در مورد توان هسته ای هم از اول، صرفا آب و نان مردم را در نظر می گرفتیم و الان نیز هر طور شده و به هر قیمتی، امر را فیصله بدهیم و به سمت آمریکا و متحدین غربی آن سوق پیدا کنیم تامشکلات خارجی و داخلی ما حل شود.  اینان غالبا امنیت کشور را در سازش با دنیای غرب به سرکردگی آمریکا می بینند، سازشی که راه را برای پیشبرد اقتصاد ملی هموار می نماید.

هر چند ملت ایران بر اساس باورهای اعتقادی و تجربه تاریخی خود یقین دارد که میان حق و باطل، میان مظلوم و ظالم، دستیابی به توافق برد ـ برد ممکن نیست و امکان آشتی و نزدیکی گفتمان نوین اسلامی با گفتمان جاهلیت مدرن غرب هیچگاه وجود نخواهد داشت، اما این واقعیت در جریان مذاکرات اخیر نیز بار دیگر به اثبات رسید و در حالی که هیئت ایرانی برای اثبات صداقت خویش گام‌های بلندی در ایجاد محدودیت فناوری هسته ای برداشت دشمن نه تنها نسبت به کاهش تحریم ها اقدامی نکرد بلکه روز به روز تحریم‌های جدیدی را نیز وضع کرد.

گفتمان انقلاب اسلامی از همان بدو شکل گیری، توأمان با مفاهیم بلندی مانند استکبارستیزی بود و این گفتمان در رفتار بنیانگذارانقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری همواره به عنوان یکی از ارکان مشخصه های انقلابی گری و برخاسته از قرآن و اهل بیت علیهم السلام ترویج شده است، در طول سی و شش سالی که از انقلاب می گذرد نیز همواره وجهه استکبارستیزی درتمام شئون انقلاب رایج بوده است و به عنوان یکی از آرمان های انقلاب اسلامی ایران همواره مطرح بوده است و برای این آرمان، مبانی عقلی و انقلابی نیز به خوبی تبیین گردیده است. ز مسائلی که امام و رهبری همواره در خصوص نحوه ی تعامل با مستکبران عالم تجویز نمودند حفظ عزت کشور اسلامی و مسلمانان بوده است، این مسئله موجب گردیده است تا یکی از کلیدواژگان مقام معظم رهبری در توصیه های ایشان به مسئولان دولت و به خصوص سیاست خارجی، لزوم حفظ عزت و اعتبار ایران اسلامی می باشد. توصیه به عزت یک دلیل دیگر نیز دارد و آن عزم دشمن برای زیرسوال بردن عزت و اعتبار این ملت است، ملتی که عزت داشته باشد در برابر هیچ قدرت زورگویی سرخم نخواهد کرد و وای به حال ملتی که عزت نفسش را از کف داده باشد.

متأسفانه میزان گشاده رویی دوستان ما در تعامل به دشمن اینقدر خارج از حد بوده است که دشمنان متوقع شده اند تا استقلال و حتی اقتدار نظامی و حتی آرامش سیاسی ما چنگ اندازی کنند؛ به این بهانه که سانتریفیوژ آرمان نیست، نیاز و استقلال نسل آینده ی این کشور به انرژی به فراموشی سپرده شود؛ به این بهانه که موشک آرمان نیست، قدرت و توان دفاعی و بازدارندگی ما در برابر تهدیدات زیر سوال برود و به این بهانه که رفراندوم حق انتخاب است، کشور را دچار تفرقه در امور بدیهی نمایند؛مسئولین محترم باید در مقابل زیاده خواهی دشمنان اسلام ایستادگی کنند. اگرمسئولین محترم در این امر کوتاهی کنند؛ما شخصیتی حیدری و راسخ،هم چون کوه مستحکم در مقابل زیاده خواهی آمریکا و دشمنان اسلام داریم و آن وجود پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای است که ایشان فرمودند:من اجازه نمی دهم بیگانگان با دانشمندان و فرزندان عزیز ملت که این دانش را به این جا رساندند بیایند حرف بزنند.

ملت و دولت نظام جمهوری اسلامی ایران به هیچ بیگانه‌ای اجازه نخواهند داد تا بر سایت‌های نظامی ورود کنند  همه کشور‌ها تلاش می‌کنند تا سایت‌های نظامی را در داخل کشورشان داشته باشند؛ چراکه تأسیسات هسته‌ای از مراکز طبقه بندی شده یک نظام است و هیچ کشور و افراد بیگانه‌ای نمی‌تواتند به سایت‌های نظامی ورود پیدا کنند. ملت ایران نشان داده می تواند روی پای خود بایستد و حرف زور از کسی قبول نمی کند، امروز اگر اقبالی برای توافق است وپای میز مذاکرات نشستیم برای رسیدن به یک توافق عادلانه است در غیر این صورت اگر قرار باشد نقد بدهیم و نسیه بگیریم هیچ کسی این توافق را قبول نمی کند .ایرانیان غیرتمند ،هرگز اجازه نخواهند داد تا خواب شیطانی آمریکایی‌ها تعبیر شودآنچه لازم است که به دشمنان گفته شود این است که مجلس، ملت و نظام اسلامی ایران زیر بار هیچ تهدیدی نمی روند و بدانند که ایران مانند بسیاری از طعمه هایی که در پی صید آن هستند نخواهد بود و حتما برای آن ها درس خوبی را رقم خواهند زد .

ما درگذشته تاوان اعتماد به غربی ها را دادیم که نمونه اش ترور داشمندان کشورمان توسط سازمان های جاسوسی اسرائیل بود تمام دنیا این را بداند که مردم ما و علی الخصوص جوانان ما،گوش به فرمان رهبرو مقتدایشان هستند و اگر مسئولی بخواهد از خطوط قرمز مقام معظم رهبری که برای مذاکرات هسته ای مشخص کرده اند قدمی فراتر بگذارد،با پشتیبانی قاطع مردم از مقام معظم رهبری روبه رو خواهند شد.و این لبیک ما به رهبر معظم انقلاب است؛که ما اهل کوفه نیستیم که بار دیگر رهبر و ولی تنها بماند و گذشت آن زمان که جام زهر به کام امام ریختند.ما اجازه نخواهیم داد سست عنصرهایی بخواهند به خاطر موقعیت های خودشان جام زهر به رهبرعزیز انقلاب بنوشانند.

حرف اول و آخر را در نظام اسلامی رهبر معظم انقلاب می زند وقتی که ایشان خطوط قرمز را مشخص می کند علی القاعده برای همه قابل قبول است، غربی ها هم می دانند که وقتی رهبر معظم انقلاب حرفی را می زنند،هم به عنوان نقطه اشتراک نظر هاست و هم فصل الخطاب است، آن ها خوب می دانند ایشان تهدیدات خود را عملی می کنند. در سایه رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلان نظام اسلامی بر اساس حکمت، عزت و مصلحت به پیش می‌رود، وهیچ کس در هر پست و مقامی به خود اجازه نمی‌دهد که خلاف منویات مقام معظم رهبری حرکت و عمل کند.سیاست‌های هسته‌ای ما و عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز از این امر مستثنی نیست و تنها با مهر تایید معظم‌له به سرانجام خواهد رسید.

در این بین کاربران شبکه‌های اجتماعی تلاش کرده‌اند در حد توان خود وبه هر شکل ممکن، به حمایت از سخنان ولی زمان خودشان بپردازندونکته جالب این فعالیت ها وحرکات ؛حمایت همه ی اقشار جامعه از این اقدام خود جوش است.یکی ازاولین کمپین‌ها که در روزهای اخیر ودر فضای مجازی در این جهت راه اندازی شده است  کمپین “من اجازه نمی دهممی باشد.این کمپین پس از سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)تشکیل شده است.لذا ازشمامخاطبین محترم کردستان وب دعوت می شود:عکس،شعر و مطالب خود را باموضوع فوق به ایمیل شبکه وبلاگی استان کردستان یا در قسمت نظرات همین مطلب ارسال نماییدتابه اسم شما در سایت درج گردد.همچنین می‌توانید در مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی از هشتگ‌های #من_اجازه _نمی دهم #خط_قرمز _نظام، #بازرسی_از_اماکن_نظامی_ممنوع#مصاحبه_با _دانشمندان هسته ای_ ممنوع؛استفاده کنید و صفحه مذکور و صفحات مشابه را به دوستان خود معرفی نمایید..از اصحاب رسانه نیز دعوت می شود ضمن حضور در این کمپین ما را در امر اطلاع رسانی یاری نمایند. با پیوستن به این کمپین وبازنشر آن در تمامی شبکه های اجتماعی حمایت خود را از خطوط قرمز مقام معظم رهبری اعلام کنیم.